W klasie IV D na godzinie wychowawczej i doradztwa zawodowego w dniach 15.01. 2025 r oraz 11.12.2024 r odbyły się zajęcia pod hasłem ,, Integracja i Mediacja - sposoby rozwiązywania konfliktów w klasie ,, mające na celu zintegrowanie klasy oraz pokazanie dzieciom czym jest MEDIACJA i jak rozwiązywać bieżące problemy wśród dzieci . Główne obszary jakie były poruszane na zajęciach to:
doskonalenie komunikacji z innymi ludźmi oraz rozwój umiejętności psychospołecznych;
przeciwdziałanie konfliktom
mediacje rówieśnicze
Wspólnie trenowaliśmy w formie wykładu i zabaw integracyjnych przede wszystkim:
doskonalenie komunikacji z innymi ludźmi oraz rozwój umiejętności psychospołecznych;
przeciwdziałanie patologiom, w tym uzależnieniom;
mediacje rówieśnicze
doskonalenie komunikacji z innymi ludźmi oraz rozwój umiejętności psychospołecznych;
przeciwdziałanie patologiom, w tym uzależnieniom;
mediacje rówieśnicze
Mediacje są dobrowolnym i poufnym procesem dochodzenia przez strony do rozwiązania sporu prowadzonym w obecności osoby trzeciej cieszącej się ich zaufaniem – mediatora; mediatorem może być ktoś zupełnie stronom obcy, jak i osoba im bliska (np. brat, siostra, koleżanka , nauczyciel ). Mediacja ma na celu stworzenie stronom warunków umożliwiających osiągnięcie dobrowolnego porozumienia, a nie narzucenie im jakiegoś autorytatywnego rozwiązania, co różni ją od innej alternatywnej metody rozstrzygania sporów,
Zabawa była przednia a dzieci poznawały kolejne tajniki jak dojść do porozumienia podczas konfliktu i jak bardziej się zintegrować w klasie😊
Z pozdrowieniami dla uczestników
Monika Martyniuk-Piotrowska- wychowawca kl. 4D (doradca zawodowy)